Sergi

Tuhaf

SANATÇI

Sevinç Altan, Leman Sevda Darıcıoğlu

SERGİ TANITIMI

“Tuhaf” “Kimliğin saptırılması, yoldan çıkarılması” 44A Sanat Galerisi’nde bu ay “tuhaf” bir sergi var; Bölge, Arabölge-Gölge, Arabölge-Av serilerinden tanıdığımız Sevinç Altan ve sergide Philia adlı videosuyla yer alan Leman Sevda Darıcıoğlu “normali”, normalliği kuran normlar ve kimliklerin inşasına dair sorular sorduruyorlar. Sevinç Altan’ın muzır ve ihlalci çizgileri,” tuhaf “ve “uygunsuz” bedenleri, özdeşleştiğimiz “normal” ve “doğal” kimliklerimizi bulanıklaştırırken, Leman Sevda Darıcıoğlu’nun Philia'yı bedenlerin birbirine geçtiği, bandaj şeritlerinin bedenleri birleştirdiği,"bağ"ladığı, "bağ"landığı ortak bir deneyimin ürünü olarak sınırları aşındırıyor. Sevinç Altan, insan-hayvan, erkek-kadın, normal-anormal, doğru-yanlış, güzel-çirkin gibi ikiliklerin alt üst edildiği bir “arabölge”de dolaşıyor yine. Etiket ve kategorilerin ihlal edildiği bir “arabölge”. Sanatçı cinsiyet, toplumsal cinsiyet, cinsel yönelim ve cinsel pratiklerle tarif edilen bedenlerin “eteklerini” kaldırarak altına bakıyor; içinde bulunduğumuz kategorilerin “güvenli” ortamında ayağımız kayıyor, tedirgin oluyoruz. Sergide bir zamanlar “acaip”, “ucube” bedenlerin seyre sunulmasına gönderme yapılarak sergi mekanının giriş bölümü vitrin olarak kullanılmış. Transparan malzemelerle oluşturduğu çok katmanlı düzenleme, renkli çekiciliğiyle, önünden geçerken ister istemez bakılmaya ayarlanmış. Ancak bozucu ve “tuhaf” ayrıntıları fark ettiğinizde Nişantaşı mağaza vitrinlerinin albenili dünyasının tersine çevrildiği bir “anormallik” haliyle yüzyüze geliyorsunuz. Leman Sevda Darıcıoğlu’nun videosunda ise daha çok trans erkekler, drag kingler ve transgenderlar tarafından kullanılan bandajlar, cinselliğin, cinsiyetin normlarının dışında olmanın "bağ"ları olarak kullanılmış. Ecemen, Çağlar Akay ve Küb'ün performanslarında bedenlerine sardıkları bandajlar trans hayatların bir parçasına işaret ediyor. Yaratılması istenen güvenli alan üzerindeki kameranın varlığının ve ardından ""kamusala"" açılmanın etkileri düşünülerek gerçekleştirilen Philia'nın bağlarında arzu, ""kardeşlik"", ensest, güven, ibnece-dönmece bir yoldaşlık geziyor. "

TARİH

2013-04-02 / 2013-05-02

SANATÇININ DİĞER SERGİLERİ
SERGİ KATALOĞU



SERGİ KAPAĞI
KUCUK2 _MBK2565_MBK2558_MBK2549